Quote

“Kwaliteit zit in de ontmoeting tussen de cliënt en de medewerker.”

 

Kwaliteit

Sint Jozef Wonen en Zorg heeft het HKZ-Keurmerk voor de zorg (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector). Dit keurmerk biedt een basisgarantie voor kwaliteit. Wij voldoen ruimschoots aan de geldende kwaliteitsnormen voor verpleging, verzorging, huishoudelijke zorg, maaltijdservice en welzijnsactiviteiten. Het betreft hier zorg- en dienstverlening gericht op senioren in het Zorgcentrum maar ook op senioren die nog thuis wonen in Meijel en aangrenzende dorpen.

Kenmerkend voor Sint Jozef is dat medewerkers een actieve rol spelen bij het invullen van de HKZ-normeisen en de kwaliteit binnen onze organisatie. Kwaliteit is daardoor geen leeg begrip maar wordt daadwerkelijk uitgedragen door medewerkers in de dagelijkse praktijk.

Werkgroep kwaliteit

Deze groep bestaat uit medewerkers uit diverse geledingen van de organisatie. De kerntaak van de werkgroep ligt vooral in de borging en het uitbouwen van het kwaliteitsdenken en kwaliteitshandelen.
De kwaliteit van onze zorg- en dienstverlening heeft voortdurend onze aandacht. Daartoe opgeleide medewerkers voeren 8-12 keer per jaar interne audits uit om aldus kwaliteit in de praktijk te toetsen, zo nodig bij te stellen en te  borgen.

Kwaliteitskader verpleeghuiszorg

Een van de vereisten vanuit het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg is het schrijven van een Kwaliteitsplan. Het Kwaliteitsplan 2018-2019 hangt samen met Samen Doen!, ons meerjarenplan 2018-2020 en kan gezien worden als een ‘zelfevaluatie’: het geeft inzicht in onze kracht en toont onze verbeterpunten voor het komende jaar/jaren.

Door plaatsing van het Kwaliteitsplan 2018-2019 op de website willen we ook onze externe belanghebbenden informeren over de wijze waarop wij de kwaliteit van onze verpleeghuiszorg willen verbeteren.

Meer informatie

Bel ons:
(077) 46 67 878

of mail naar:
info@sintjozefwonenenzorg.nl

Meer informatie